TIEDOTE: Suomentamperelaiset tekevät Suomelle ennätysmäärän onnittelukortteja!

Suomentamperelaiset Tampereella, Suomessa ja maailmalla aikovat tehdä ennätysmäärän onnittelukortteja 100-vuotiaalle Suomelle. Onnittelut näkyvät ja kuuluvat verkossa ja eri puolilla Tamperetta.

Uniikkeja onnittelukortteja voi tehdä sähköisesti 1.1.2017 avautuvalla kampanjasivulla. Kampanjasivu on avoinna koko juhlavuoden ajan keräten kaikki vuoden aikana tehdyt kortit yhteen galleriaan. Omia ja muiden onnittelukortteja voi jakaa sosiaalisen median kanavissa, sähköpostitse ja WhatsAppissa.

Lisäksi Tampereen koulut ja päiväkodit saavat kevään mittaan A4-kokoiset postikortit, joihin lapset ja nuoret voivat taiteilla itse omat onnittelunsa Suomelle. Painettuja postikortteja on mahdollista koristella myös valituissa paikoissa ja tapahtumissa.

Tunnetut tamperelaiset kasvot mukana onnittelemassa

Onnittelukorttikampanjassa nähdään juhlavuoden aikana myös suomalaisille tuttuja ja kansainvälisesti tunnettuja henkilöitä. Mukana onnittelemassa ovat muun muassa Jutta Gustafsberg, Karvakuonoista tuttu Ransu-koira, Simo Frangén, Tampereen pormestari Anna-Kaisa Ikonen, Salla Paajanen sekä monet muut musiikin, teatterin sekä urheilun suosikit.

Onnittelut värittävät myös katukuvan Tampereella

Tampereella juhlavuosi näkyy, kuuluu ja tuntuu joka puolella. Sähköisiä onnitteluja heijastetaan esimerkiksi pimeänä vuodenaikana rakennusten seiniin. Lasten ja nuorten onnittelukortit kerätään julkisiin tiloihin ja ripustetaan esille kaikkien kaupunkilaisten, matkailijoiden ja vierailijoiden ihasteltavaksi.

Taidelukiot ja muut valitut tahot tekevät suuria onnittelukortteja koristamaan katukuvaa eri puolilla keskustaa. Lisäksi yritysten ja muiden organisaatioiden on mahdollista teettää omista onnitteluistaan suurkuvatulosteita omiin tiloihinsa.

Onnittelukorttikampanjan sivu avautuu vuoden vaihtuessa ja siitä tiedotetaan Suomi 100 Tampere somekanavissa Twitterissä, Facebookissa ja Instagramissa

Lisätietoja kampanjasta ja Suomi 100 -juhlavuoden toiminnoista Tampereella

Saara Saarteinen
Suomi 100 Tampere, aluekoordinaattori
saara.saarteinen (@) tampere.fi

Ladattavat materiaalit medialle

Voit ladata tästä pressikuvia suomentamperelaisten onnittelukorttikampanjaan liittyen. Lisäksi läpi juhlavuoden löydät tunnettujen tamperelaisten, yritysten sekä kaupunkilaisten onnitteluja videotervehdyksinä Suomi 100 Tampere YouTubesta.

Lataa: Postikorttikampanjan esimerkkikuva verkkokäyttöön

Lataa: Tienvarsimainosesimerkki verkkokäyttöön

Lataa: Suomi 100 Tampere -tunnus verkkokäyttöön

Lisää kirjoituksia:

• Tapahtumat,Ajankohtaista
    Tampereen kuorot juhlivat 100-vuotiasta
  • Naistenpäivänä Tampereella tapahtuu
    Tapahtumat,Ajankohtaista
    Naistenpäivänä tapahtuu - 100 vuotta itsenäisiä naisia
  • Suomi 100 -juhlavuoden avausottelu
    Tapahtumat,Ajankohtaista
    Tapparan Suomi 100 -juhlaottelussa mukana julkkisjoukkue Zoom ja ysärimusiikkia

Järjestätkö Tampereella juhlavuoden toimintaa? Haluamme kuulla siitä.

Ilmoita ja lue lisää

Satoja tapoja ja tapahtumia juhlia ja onnitella. Tule mukaan!

Tutustu tapahtumakalenteriin